فیزیوتراپی در منزل

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

فیزیوتراپی در منزل ، امروزه دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل کاملا طبیعی است به خصوص اگر بیمار توانایی راه رفتن  را نداشته باشد.

به دلیل وجود صف در مراکز فیزیوتراپی، نوبت دهی  و ترافیک سطح شهر، مراجعه بیماران به مراکز درمانی با سختی همراه است. در این شرایط فیزیوتراپیست برای انجام خدمات فیزیوتراپی به منزل بیمار مراجعه می کند و همه مراحل درمان در منزل بیمار صورت می گیرد.

چه مواقعی به خدمات فیزیوتراپی در منزل نیاز داریم؟

برخی از مواردی که باعث می‌شود به خدمات فیزیوتراپی در منزل نیاز داشته باشیم بدین شرح است:

1) بعد از سکته مغزی ( همی پلژی  CVA )

2) پس از جراحی های ارتوپدی مخصوصا اگر در اندام های تحتانی باشد مانند تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل لگن، شکستگی استخوان ران و ساق، جراحی رباط صلیبی

3) زمانی ‌که فرد مشکلات حرکتی دارد (که اکثر موارد به علت کهولت سن می باشد)

4) زمانی‌ که فرد مشکلات ارتوپدیک دارد (مانند گردن درد،کمر درد، درد شانه ها و ...)

5) زمانی‌ که فرد دچار آسیب‌دیدگی یا شکستگی شده است (مانند آسیب در تصادفات، دیسک کمر و گردن و ...)

6) همچنین ممکن است افراد به دلیل مشکلات قلبی، ریوی و دیابت نیز به فیزیوتراپی ریوی یا فیزیوتراپی قلب در منزل نیاز پیدا کنند.

7) در برخی موارد نیز جابه‌جا کردن سالمندان بسیار مشکل است که در این مواقع از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده می شود.

هزینه فیزیوتراپی در منزل

نرخ فیزیوتراپی در منزل با توجه به روش درمان و خدمات درخواستی بیمار از قبیل تعداد ناحیه فیزیوتراپی، مسافت منزل بیمار و اینکه از درمان با دست یا از دستگاه استفاده شود، محاسبه می شود. قیمت فیزیوتراپی در منزل متغییر می باشد. بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند می توانند با ارائه فاکتور برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی اقدام کنند.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

بسیاری از بیماران خانم، خواهان درمان توسط فیزیوتراپیست خانم هستند و با فیزیوتراپیست آقا راحت نیستند. می توان در زمان تعیین وقت برای درخواست فیزیو تراپیست خانم اقدام کرد. درخواست فیزیوتراپیست خانم بیشتر به این دلیل است که بیماران با هم جنس خود راحت تر هستند.